• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024

امسال با تمهیدات پلیس، تلفات سوانح رانندگی در ایام نوروز کاهش می یابد/تخلفات رانندگی در آذربایجان شرقی از میانگین کشوری بالاتر است

  • کد خبر : 7765
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۸:۰۸
امسال با تمهیدات پلیس، تلفات سوانح رانندگی در ایام نوروز کاهش می یابد/تخلفات رانندگی در آذربایجان شرقی از میانگین کشوری بالاتر است

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی  گفت: آذربایجان شرقی در جرایم رانندگی از میانگین کشوری بالاتر  است. سردار حسین عبدی در گفتگو با خبرنگاران افزود: این استان در حوزه راهنمایی و رانندگی مشکلات زیادی دارد اما در سایر حوزه ها از جمله جرایم خشن از میانگین کشوری پایین تر بوده و استانی امن محسوب می شود. وی […]

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی  گفت: آذربایجان شرقی در جرایم رانندگی از میانگین کشوری بالاتر  است.
سردار حسین عبدی در گفتگو با خبرنگاران افزود: این استان در حوزه راهنمایی و رانندگی مشکلات زیادی دارد اما در سایر حوزه ها از جمله جرایم خشن از میانگین کشوری پایین تر بوده و استانی امن محسوب می شود.
وی به افزایش جان باختگان حوادث رانندگی در استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته علیرغم شرایط کرونایی ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی جان خود را ازدست دادند که ۱۷ مورد مربوط به داخل شهرها و ۳۳ مورد نیز درجاده ها رخ داده و تعدادقابل توجهی نیز مصدوم شدند.
وی همچنین به افزایش ۲۵ درصدی فوتی‌های تصادفات رانندگی در آذربایجان شرقی طی سال جاری اشاره کرد و گفت: این افزایش آمار نگران کننده بوده و نیاز است برای تعطیلات نوروز امسال برنامه ریزی بهتری برای کاهش تصادف و آمار فوتی‌ها داشته باشیم.
سردار عبدی با اعلام اینکه در استان بیشترین فراوانی علل تصادفات به ترتیب عدم توجه به جلو ۳۵ درصد، انحراف به چپ ۲۱ درصد، تخطی از سرعت مطمئنه ۲۲ درصد و خواب آلودگی و خستگی با ۶ درصد به خود اختصاص داده است یادآوری کرد: استفاده از ابزار‌ها و دوربین‌های نظارتی و کنترلی در دستور کار پلیس راه و راهور است و در سطح استان ۷۱ نقطه حادثه خیز شناسایی شده که در تعطیلات نوروزی به آشکارسازی این نقاط اقدام خواهد شد.
وی با بیان اینکه شعار نوروزی امسال پلیس  «پلیس هوشمند، قانونمداری، نشاط بهاری»  است ادامه داد: براساس این شعار تا حد توان با استفاده از تجهیزات هوشمند و مشارکت اجتماعی کاهش جرائم و تصادفات رانندگی را در دستور قرار خواهیم داد.
فرمانده انتظامی استان افزود: امسال مسافرین زیادی به استان سفرخواهند کرد بنابراین تمهیداتی انجام داده ایم تا تلفات رانندگی را کنترل کنیم.
وی گفت: بناداریم با تقویت پلیس در نقاط حادثه خیز و بکارگیری نیروهای ستادی جلوی تلفات جانی را بگیریم.
وی با اشاره به همراهی و تعامل اصحاب رسانه در ماموریت های پلیس افزود: خبرنگاران نقش بی‌بدیلی در افزایش احساس امنیت، ارتقای دانش و اطلاع‌رسانی شفاف و دقیق به جامعه دارند و در تسهیل کردن ماموریت های پلیسی نقش اثرگذاری دارند.
فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی از اولویت‌های مهم پلیس است افزود: در سال جاری با دستگیری یک هزار و ۸۶۷ قاچاقچی و توقیف ۹۸۳ دستگاه خودروی حامل قاچاق در حدود ۳۵۰ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شده است.
وی گفت: در حوزه جرائم اقتصادی ۳۳۹ پرونده تشکیل شده است و ۴۶۰ متهم دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده اند.
وی به آمار سرقت در استان نیز اشاره کرد و گفت: به علت سهل الوصول بودن خودرو  ۴۶ درصد سرقت ها در این حوزه رخ می دهد.
وی افزود: بالای ۹۰ درصد سرقت های خودرو کشف می شود*

لینک کوتاه : https://tanishnews.ir/?p=7765

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.