• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

بازار ترکیه فرصت عالی و مناسبی برای شرکت ها و تجار ایرانی است

  • کد خبر : 19223
  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۰
بازار ترکیه فرصت عالی و مناسبی برای شرکت ها و تجار ایرانی است

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: اگر جوانان و نخبگان با تسهیلات و خدمات پارک علم و فناوری اشنا شوند به فکر مهاجرت نمی افتند و ایده هایشان را در همین کشور پیاده می کنند. به گزارش خبرنگار تانیش نیوز،  دکتر سعید جعفری راد در گفتگو با خبرنگاران استان گفت: شرکت های دانش […]

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: اگر جوانان و نخبگان با تسهیلات و خدمات پارک علم و فناوری اشنا شوند به فکر مهاجرت نمی افتند و ایده هایشان را در همین کشور پیاده می کنند.

به گزارش خبرنگار تانیش نیوز،  دکتر سعید جعفری راد در گفتگو با خبرنگاران استان گفت: شرکت های دانش بنیان زیادی در استان داریم که صادرات خوبی هم به کشورهای مختلف بویژه روسیه و ترکیه و چین دارند‌.

وی با اشاره به این که بازارهای روسیه فرصت مناسبی برای شرکت های دانش بنیان هستند گفت: بازار روسیه هر محصولی را که در ایران تولید بشود به دلیل کیفیت بالای ان جذب می کند بنابراین یک فرصت عالی برای شرکت هاست و قبل از این که چین بازار روسیه را تصاحب کند هر کس که در حوزه فناوری می تواند به تیراژ مورد نظر روسیه برسد وارد این بازار شود.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی همچنین از برگزاری نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۴ تبریز در آذر ماه سال جاری خبر داد و گفت: امسال نمایشگاه رینوتکس متفاوت تر از سال های قبل است گفت: امسال این نمایشگاه با هم افزایی دانشگاه ها برگزار می شود و هر دانشگاه مسئولیت برگزاری یک نمایشگاه را بر عهده خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت اصلی برگزاری نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۴ برعهده‌ پارک علم و فناوری استان خواهد بود، افزود: ۱۰ زون این نمایشگاه با تناسب به ظرفیت و پتانسیل دانشگاه‌ها برگزار می شود.

جعفری‌راد گفت: پارک علم و فناوری استان رتبه پنجم کشور را با ۳۶۵ شرکت کسب کرده است که عمده این شرکت‌ها در حوزه قطعه‌سازی و ماشین‌سازی مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به این که پارک علم و فناوری استان رتبه یک کشور برای تکمیل سامانه جریان اقتصادی نوین (جان) را در بهمن ماه سال گذشته کسب کرد گفت: پارک علم و فناوری استان رتبه دوم کشور را برای توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری و رشد اقتصاد دانش بنیان کسب کرد.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه ۲۴ مرکز شهرستانی و پردیس با همکاری پارک استان اداره می‌شوند، گفت: پارک علم و فناوری استان در ششمین نمایشگاه توانمندی صادراتی جمهوری اسلامی حضور داشت.

جعفری‌راد بیان کرد: یکی از اقدامات اصلی این پارک، با توجه به اهمیت هوش مصنوعی و شعار سال، راه‌اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی هوش مصنوعی و اینترنت اشیا با مشارکت بخش خصوصی بود.

وی گفت: توسعه روابط فناورانه و نوآورانه بین‌المللی با کشور روسیه و همکاری برای صادرات و فروش محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در پارک استان انجام شده است.

وی به صادرات پارک علم و فناوری استان اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۱۳ میلیون دلار صادرات انجام شده است که فروش داخلی ۳.۶ هزار میلیارد تومان بود و محصولات عمده‌ای مثل قیرهای کاربری و رنگی، انواع لامپ‌های لیزری و کنتور آبی هوشمند صادر شده است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی بیان کرد: ۱۰ درصد بانوان در زمینه‌های فناورانه در پارک‌های استان مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ تعداد شرکت‌های دریافت‌کننده وام ۲۰۵ مورد، تعهد اشتغال ۴۹۷ نفر و میزان تسهیلات ۷۳۸ میلیارد ریال بوده است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار تانیش نیوز در ارتباط با نقش پارک علم و فناوری در کاهش مهاجرت نخبگان هم گفت: این پارک برای شناساندن دستاوردها و اهداف پارک به دانشجویان برنامه هایی را اجرا می کند.

وی افزود: به همین منظور از سوی پارک سخنرانی هایی در دانشگاه ها و مراکز علمی برگزار می شود.

جعفری راد گفت: باید رسانه ها کمک کنند تا پارک علم و فناوری به جوانان شناسانده شود.

لینک کوتاه : https://tanishnews.ir/?p=19223

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.