• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

باید در جلب رضایت خیرین، نهایت ظرافت به کار برده شود

  • کد خبر : 19263
  • ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵
باید در جلب رضایت خیرین، نهایت ظرافت به کار برده شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی مدرسه سازی را از بهترین کارها عنوان کرده و با تاکید بر اهمیت تکریم و تجلیل خیرین گفت: خیرین مدرسه ساز همواره مورد توجه حضرت حق هستند. به گزارش تانیش نیوز به نقل از روابط عمومی اداره نوسازی مدارس استان، حجت‌الاسلام مطهری اصل در دیدار با مدیرکل نوسازی مدارس […]

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی مدرسه سازی را از بهترین کارها عنوان کرده و با تاکید بر اهمیت تکریم و تجلیل خیرین گفت: خیرین مدرسه ساز همواره مورد توجه حضرت حق هستند.

به گزارش تانیش نیوز به نقل از روابط عمومی اداره نوسازی مدارس استان، حجت‌الاسلام مطهری اصل در دیدار با مدیرکل نوسازی مدارس استان و رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان ضمن تاکید بر اهمیت انجام امور خیر در دین اسلام گفت: خداوند در روح انسان بحث عاطفه و احساس را قرار داده است که برخلاف سایر موجودات، با احساس و عاطفه و تعقل به سوی انجام کارها گام بر می‌دارد.

وی افزود: بعضی از انسان‌ها در حد غرائض و بعضی‌ها بالاتر از آن یعنی با احساس و عواطف همراه با تعقل کار می‌کنند که خیرین مدرسه ساز نمونه بارز این افراد هستند و لذا انسان موفق همانند پیامبران در اوج عقلانیت، عطوفت، در اوج عطوفت، احساس و در اوج احساس، تعقل پیشه می‌کنند.

وی ادامه داد: هر انسانی علاقه‌مند به استفاده از احساسات و عاطفه است و در همه ادیان، به کار خیر توجه ویژه‌ای شده است؛ بر اساس فرمایشات اهل بیت (ع)، نیت عمل از خود عمل افضل‌تر است چرا که خداوند حین نیت یک ثواب و در حین عمل ثواب دوم را برای فرد لحاظ می‌کند.

وی افزود: خود نیت مسئله‌ی مهمی است و ما باید در جلب رضایت خیرین محترم، نهایت ظرافت را داشته باشیم تا نیاتشان الهی و ارزشمند باشد؛ از طرفی همچنین فرهنگ‌سازی و انتشار این امور خیر، باعث جذب بیشتر و هدایت مردم به سوی کارهای خیر می‌شود و در این راستا تقدیر و تجلیل از خیرین مهمترین عامل است که باید در سطح گسترده از این عزیزان تشکر کنیم.

شهرداری تبریز نهضت مدرسه‌سازی را دچار چالش کرد‌

مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: یکی از مشکلات و چالش بین شهرداری و آموزش و پرورش، این است که برخلاف مصوبات شهید مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی، شهرداری با دریافت عوارضی گزاف نهضت مدرسه‌سازی در استان را دچار چالش کرده است.

فرهاد فرهودی درخصوص چالش های پیش روی نوسازی مدارس استان، گفت: وجود ۳۳ درصدی مدارس تخریبی در استان و اشکال در شاخص گذاری تعیین اعتبار برای پروژه های عمرانی استان آذربایجان شرقی مهمترین چالش پیش روی نوسازی مدارس استان است به طوری که استان آذربایجان شرقی ۴٫۷ جمعیت کشور را شامل می شود ولی بر اساس شاخص گذاری های سازمان برنامه و بودجه، ۳٫۰۳ اعتبار برای استان تخصیص می یابد.

وی گفت: مشکل دیگر در ساخت پروژه های عمرانی، چالش موجود بین شهرداری و آموزش و پرورش است که برخلاف مصوبات تصویب شده توسط شهید مالک رحمتی، استاندار وقت آذربایجان شرقی، شهرداری با دریافت عوارضی گزاف از دستگاه تعلیم و تربیت و خیران، نهضت مدرسه سازی در استان را دچار چالش کرده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه وضعیت مدارس غیرمستحکم در تبریز، بحرانی است، گفت: در رابطه با تعهدات خیران در سال ۱۴۰۱، تعهد ۶۴۰ میلیارد تومانی و در سال ۱۴۰۲، تعهد ۹۲۳ میلیارد تومانی خیرین را شاهد بودیم که برای اولین بار در تاریخ نوسازی مدارس، در پنج ماهه اول سال ۱۴۰۳، ۶۰ درصد تعهد سال ۱۴۰۲ تحقق یافته و تبدیل به ابنیه شده است.

وی از برگزاری بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان در ۲۶ مهر ماه خبر داد و گفت: رویکرد اصلی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خیرساز است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی افزود: در سال های گذشته در راستای مشارکت دولت با خیران و گاه با عدم تخصیص به موقع اعتبارت دولتی، سرعت مشارکت خیران بیشتر از تزریق اعتبار توسط دولت بوده به طوری که در سال ۱۴۰۰, ۵۱۲ پروژه نیمه تمام در استان وجود داشت که با تلاش های شبانه روزی، حدود ۳۰۰ پروژه تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

فرهودی گفت: پیش بینی می شود تا در ۲ سال آینده شاهد تکمیل تمامی پروژه های نیمه تمام آموزشی در استان باشیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی در رابطه با اقدامات صورت گرفته در استان در رابطه با مدارس کانکسی گفت: در حوزه ساماندهی مدارس کانکسی جزو استان های پیشرو در کشور هستیم و هدف دولت ساماندهی مدارس کانکسی مستقل بالای ۱۰ نفر در کشور است.

فرهودی بیان کرد: از تعداد ۶۶ مدرسه کانکسی مستقل بالای ۱۰ نفر در استان، ۶۳ مدرسه تکمیل و به بهره برداری رسیده است.*

لینک کوتاه : https://tanishnews.ir/?p=19263

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.