• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024

برگزاری کارگاه آموزشی یکروزه آئین دادرسی کار، ویژه نمایندگان کارفرمایان در هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف کار استان

  • کد خبر : 18815
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹
برگزاری کارگاه آموزشی یکروزه آئین دادرسی کار، ویژه نمایندگان کارفرمایان در هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف کار استان

کارگاه آموزشی یکروزه آئین دادرسی کار، ویژه نمایندگان کارفرمایان در هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف کار استان در محل اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی تبریز برگزار شد. به گزارش تانیش نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کارورفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی، قادر حاتمی، رئیس اداره روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان […]

کارگاه آموزشی یکروزه آئین دادرسی کار، ویژه نمایندگان کارفرمایان در هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف کار استان در محل اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی تبریز برگزار شد.

به گزارش تانیش نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کارورفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی، قادر حاتمی، رئیس اداره روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به نقش و اهمیت هر یک از کارفرمایان در اجرای قوانین و مقررات کار،بهره وری و ایجاد آرامش در محیط های کار به ارائه آموزش اهم نکات قانون کار، آیین دادرسی کار و آخرین بخشنامه‌ها و آرای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص موارد مبتلابه در هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف کار که آشنایی و دقت نظر نمایندگان کارفرمایان، کارگران و دولت در جهت صدور آراء و احقاق حق هر دو طیف کارگر و کارفرما لازم است، پرداخت.

مهدی نادری، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان تبریز  هم در این نشست، گزارشی از برنامه‌های این اداره در ساماندهی هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف کار ارائه کرد.

مهدی امینی رئیس کمیسیون بانک، مالیات، کار و تأمین اجتماعی اتاق بازرگانی تبریز، در این نشست، حضور نمایندگان کارفرمایان به‌عنوان یکی از ۳ ضلع سه‌جانبه گرایی در روابط کار در مراجع شبه قضایی هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف کار در کنار نمایندگان دولت و کارگران را حائز اهمیت برشمرد و بر لزوم تسلط نمایندگان کارفرمایان بر آیین دادرسی کار و قوانین و مقررات مربوطه از جمله آرای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری تأکید کرد.

وی یکی از برنامه‌های این کمیسیون را توانمندسازی کارفرمایان و نمایندگان آن‌ها جهت حضور مؤثر در این مراجع عنوان کرد

امیر نراقی، رئیس کانون انجمن‌های صنفی، کارفرمایی استان نیز به تشریح  آیین‌نامه جدید انتخابات اعضای مراجع حل اختلاف کار و تغییرات جدید و ضرورت دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی یا حداقل مدرک تحصیلی دیپلم به همراه چهار سال سابقه عضویت در مراجع حل اختلاف کار پرداخت.

وی تأکید کرد: نماینده کارفرمایان باید کارفرمای مشمول قانون کار بوده و چهار سال سابقه کارفرمایی تحت شمول قانون کار را داشته باشند.

وی با بیان اینکه مرجع انتخاب نمایندگان کارفرمایان در هیئت حل اختلاف با رعایت مقررات ماده (۱۶۰) قانون کار و مفاد این آیین‌نامه و با برگزاری انتخابات، کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی استان است، ادامه داد: تمامی افراد حائز شرایط می‌توانند کاندیدا شوند، اما انتخاب آن‌ها صرفاً با رأی هیئت‌مدیره انجمن‌های صنفی کارفرمایی و روسای اتحادیه‌های صنفی خواهد بود.

لینک کوتاه : https://tanishnews.ir/?p=18815

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.