• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024

تبریز بیشترین سهم را از لحاظ مدارس ناایمن و غیرمستحکم در استان دارد

  • کد خبر : 19353
  • ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۱
تبریز بیشترین سهم را از لحاظ مدارس ناایمن و غیرمستحکم در استان دارد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی ۲۰ درصد از مدارس تبریز را ناایمن و غیرمستحکم نام برد. به گزارش تانیش نیوز، فرهاد فرهودی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به این که برای ایمن سازی این تعداد مدارس ۲۵ همت مورد نیاز است گفت: شهر تبریز بیشترین سهم را در بین مدارس ناایمن […]

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی ۲۰ درصد از مدارس تبریز را ناایمن و غیرمستحکم نام برد.

به گزارش تانیش نیوز، فرهاد فرهودی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به این که برای ایمن سازی این تعداد مدارس ۲۵ همت مورد نیاز است گفت: شهر تبریز بیشترین سهم را در بین مدارس ناایمن استان دارد.

وی افزود: این به این دلیل است که خیرین مدرسه ساز بیشتر در روستاهای محروم استان هزینه می کنند.

فرهودی از خیرین خواست تا نسبت به ایمن سازی مدارس تبریز نیز همت کنند.

وی همچنین به وجود ۶۶ مدرسه کانکسی در استان اشاره کرد و گفت: این تعداد مدرسه بالای ده نفر بوده و در اولویت ساماندهی اداره کل نوسازی مدارس قرار داد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی گفت: نوسازی استان برای دومین سال متوالی در شاخص‌های فنی در بین ادارات نوسازی کشور رتبه‌ی اول را کسب کرده است.

وی گفت: در خرید و توزیع تجهیزات توجه ویژه‌ای به مدارس استثنایی داشته‌ایم و ۱۰ درصد از بودجه‌ی کل تامین تجهیزات مدارس استان را به مدارس استثنایی اختصاص داده‌ایم

فرهودی در پاسخ به سئوال خبرنگار ما گفت: بالایی ۵۰ درصد مدارس استان هوشمند بوده و مدارس جدیدی که تحویل آموزش پرورش می‌دهیم هوشمند«دارای پروژکتور» است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان از بالا بودن سرانه فضای دانش آموزی آذربایجان شرقی از میانگین کشوری خبر داد و گفت: میانگین سرانه‌ی فضای دانش‌آموزی در کشور ۵.۲۸ مترمربع بوده که آذربایجان شرقی برای اولین بار در کشور با سرانه‌ی ۵.۶۱ متر مربع رکورد زده است.

فرهاد فرهودی در نشست خبری در آستانه‌ی بازگشایی مدارس و تحویل پروژه‌های عمرانی آموزش و پرورش، گفت: سال تحصیلی باشکوهی را در آذربایجان شرقی پیش‌رو خواهیم داشت، به طوری که در شش ماهه اول سال جاری هر سه روز یک پروژه‌ی آموزشی و هرروز کاری دوکلاس درسی تحویل آموزش و پرورش استان داده‌ایم.

وی ادامه داد: طی این مدت ۶۱ پروژه‌ی آموزشی در قالب ۳۱۶ کلاس درسی در استان با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیارد تومان احداث و آماده‌ی تحویل به دانش آموزان استان است، از این مقدار اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان توسط خیرین مدرسه‌ساز و ۵۰۰ میلیارد توسط دولت تامین شده است.

وی افزود: ۵۱۲ پروژه‌ی نیمه تمام از سال ۱۴۰۰ به ما محول شده بود که توانستیم با ۳۳۳ پروژه آموزشی در قالب ۱۳۸۶ کلاس درسی را تکمیل و تقدیم دانش آموزان استان کنیم.

فرهودی بیان کرد: در سال ۱۴۰۳ ما جشنواره‌ای برای خیرین مدرسه‌ساز را برگزار خواهیم کرد، که قبل از برگزاری جشنواره‌ی مرکزی استان، این جشنواره در پنج شهرستان استان اعم از میانه، سراب، بناب، مرند و مراغه برگزار خواهد شد.

وی همچنین از افتتاح مدرسه‌ی دولتی ساز به نام حاج کریم مردانی آذر در ۲۶ مهرماه سال جاری خبرداد و گفت: طی شش ماه نخست سال جاری توانستیم ۹۲۸ میلیارد تومان تعهد خیری را جذب کنیم در حالی که این رقم برای کل سال ۱۴۰۲، ۹۲۴ میلیارد تومان بوده است.

طبق اعلام مدیرکل نوسازی مدارس استان آذربایجان شرقی، در شش ماهه امسال ۱۱۵ میلیارد تومان برای تجهیز مدارس آذربایجان شرقی با رویکرد توجه به مناطق محروم هزینه شده است.

فرهودی گفت: یکی از اتفاقات خوب در استان طی ۶ ماه اول سال جاری خرید ۱۱ دستگاه CNC برای هنرستان‌های استان بوده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان از اجرای طرحی جدید طی سال ۱۴۰۳ به نام طرح شهید عجمیان برای بهسازی و نوسازی مدارس خبر داد و گفت: ما در سال ۱۴۰۳ حدود ۳۸ میلیارد تومان برای بهسازی مدارس تحت عنوان طرح شهید عجمیان در نظر گرفته‌ایم.

وی اضافه کرد: این طرح، طرحی مشارکتی با گروه‌های جهادی و خیرین بوده که هدف ما از اجرای این تقویت و بهبود ضعف مدارس است. در این طرح تعمیرات مدارس، احداث سرویس‌های بهداشتی و آسفالت محوطه و شاداب سازی و رنگ آمیزی دیوارهای ساختمان مدارس در اولویت قرار دارد.

وی تشریح کرد: از اسفند سال ۱۴۰۲ علاوه براین طرح اعتبار ویژه‌ای نیز برای بهبود وضعیت مدارس تا یک مهرماه ۱۴۰۳ در نظر شده که ۱۶۲ میلیارد تومان برای عملی سازی این طرح هزینه شده است.

فرهودی گفت: طرح شهید عجمیان در ۵۲۸ مدرسه در قالب ۳۷۶۷ اجرا شده و درصددیم تا این طرح در باقی مدارس نیز انجام گیرد، ما تحت پوشش این طرح باتوجه به نیازهای مدارس به آن‌ها رسیدگی می‌کنیم*

لینک کوتاه : https://tanishnews.ir/?p=19353

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.