• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

خبرنگار حرمت دارد!

  • کد خبر : 18404
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۲۸
خبرنگار حرمت دارد!

خبرنگار تانیش نیوز/ط. شایان خداوند به قلم، عظمت و شکوه و به اصحاب آن عزت و احترام داده است، آنان که قدر و منزلت این جایگاه را می دانند به صاحبان قلم یعنی خبرنگاران نیز حرمت قائل هستند. این حرمت و احترام نه از باب ترس بلکه از باب جایگاهی هست که دارا می باشند. […]

خبرنگار تانیش نیوز/ط. شایان

خداوند به قلم، عظمت و شکوه و به اصحاب آن عزت و احترام داده است، آنان که قدر و منزلت این جایگاه را می دانند به صاحبان قلم یعنی خبرنگاران نیز حرمت قائل هستند. این حرمت و احترام نه از باب ترس بلکه از باب جایگاهی هست که دارا می باشند.

در تمام دنیا اصحاب قلم و مطبوعات، مغضوب کسانی هستند که عملکرد خوبی در حیطه وظایف خود ندارند و با حضور اهالی قلم همواره منافعشان در خطر است هرچند معدودی هم هستند که بی اطلاع و ناآگاه از جایگاه رفیع خبرنگاران می باشند.

صیانت و پاسداری از قلم و حفظ شأن این جایگاه در گام اول وظیفه خطیر اهالی قلم است و ضرورت دارد تا بی نهایت مواظب باشیم قدم ها به وادی قلم فروشی نرسد.

پاسداران حرمت قلم باید تمام حواس خود را جمع کنند تا گرفتار تطمیع ها نشوند و بی هراس از تهدیدها، با قلمشان گام های خود را در راه روشنگری و عدالت‌محوری بردارند. هرچند کسانی هم هستند که حرمت قلم را نگه نمیدارند و تسلیم زر و زیور ناچیز دنیا می شوند.

دیروز متاسفانه باخبر شدیم چند نفر از همکاران رسانه ای در نشست خبری مدیران یکی از ادارات استان آذربایجان شرقی مورد هتک حرمت قرار گرفتند و جلسه خبری را ترک کردند. هرچند دیگر همکاران رسانه ای می بایست بلافاصله جلسه را ترک می کردند تا مانع بروز چنین حرکات سخیفی از سوی عوامل دیگر ادارات در آینده می شدند.

بعد از این بی حرمتی که روابط عمومی اداره متبوع از خبرنگاران مذکور پوزش خواسته بود چند تن از همکاران رسانه ای از مدیرکل ارشاد و نیز صنف مربوطه یعنی خانه مطبوعات استان خواستند تا مانع وقوع چنین حرکاتی در نشست های آتی شوند و الحق هم با ورود به موقع مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و مجاب کردن اداره مذکور برای عذرخواهی و دلجویی از خبرنگاران یاد شده ختم به خیر شد.

البته این برای نخستین بار نیست که چنین برخوردهای زشتی با خبرنگاران می شود و با این رویه قطعا آخرین بار هم نخواهد بود! همه همکاران که وارد این حرفه سخت و طاقت فرسا شده اند پیه هر چیزی را به تن شان مالیده اند اما یک چیز را نباید فراموش کرد که تک تک آنها حرمت دارند و انتظار می رود تا این حرمت از سوی مسئولان، پشت میز نشین ها و همه عوامل اجرایی رعایت شود. شاید یک عذرخواهی ساده کوچکترین چیزی باشد که بشود پس از برخورد سخیف حالا بگوییم ناخواسته،کمی این قشر زحمت کش را آرام کند*

#خبرنگار

#حرمت

#شان_خبرنگار

#قلم

#تبریز

لینک کوتاه : https://tanishnews.ir/?p=18404

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.