• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

دریاچه ارومیه شناسنامه‌ی آذربایجان است

  • کد خبر : 19196
  • ۰۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۳
دریاچه ارومیه شناسنامه‌ی آذربایجان است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی در همایش ملی ایده‌ها و راهکارهای نوین در توسعه پایدار حوضه آبریز دریاچه ارومیه گفت: یکی از مفاهیم مهم توسعه در دنیای امروزی، توسعه پایدار است توسعه پایدار نیازهای کنونی را بدون خدشه دار کردن توانایی‌های نسل‌های آینده در برآورده کردن نیازهای خود پاسخ می‌دهد و مستلزم رشد متوازن […]

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی در همایش ملی ایده‌ها و راهکارهای نوین در توسعه پایدار حوضه آبریز دریاچه ارومیه گفت: یکی از مفاهیم مهم توسعه در دنیای امروزی، توسعه پایدار است توسعه پایدار نیازهای کنونی را بدون خدشه دار کردن توانایی‌های نسل‌های آینده در برآورده کردن نیازهای خود پاسخ می‌دهد و مستلزم رشد متوازن و پایدار در بخش‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و محیط زیست است.

آرش رنجبران ادامه داد: آرمان‌های توسعه پایدار در هر کشوری نقشه‌ی راهیابی به آینده‌ی بهتر و پایدارتر برای همگان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه دریاچه ارومیه شناسنامه‌ی آذربایجان است، افزود: قطعا مفهوم توسعه در استان‌های شمال‌غرب و کشورهای همسایه که با این دریاچه در تعامل هستند متأثر از این زیست بوم با اهمیت کشور است.

رنجبران گفت: وضعیت دریاچه ارومیه درحال حاضر و در آینده به صورت مستقیم بر سلامت، اقتصاد، صنعت، کشاورزی، بازرگانی و شاخص‌های مهم فرهنگی و اجتماعی تأثیر گذار بوده و خواهد بود و توجه به این موضوع یک ضرورت انکار ناپذیر است.

وی با بیان اینکه هدف برگزاری این همایش تاکید بر اهمیت فوق العاده این موضوع برای ذی نفعان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است، گفت: امیدوارم نتایج این همایش بتواند در مورد تصمیم سازی تصمیم گیران این حوزه مثمر ثمر واقع شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: در این دانشگاه برای موضوع دریاچه ارومیه بیش از ۱۶۵۰ عنوان زمینه‌ی پژوهشی و حدود ۲۰۰‌ پایان‌نامه کار شده است.

لینک کوتاه : https://tanishnews.ir/?p=19196

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.