• امروز : سه شنبه - ۱۴ مرداد - ۱۴۰۴
  • برابر با : Tuesday - 5 August - 2025

وضعیت سرانه آموزشی در برخی مناطق آذربایجان شرقی قابل قبول نیست

  • کد خبر : 21962
  • ۲۴ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۶:۰۵
وضعیت سرانه آموزشی در برخی مناطق آذربایجان شرقی قابل قبول نیست

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان اینکه جلب مشارکت مردم کلیدی‌ترین اقدام نهضت توسعه عدالت در فضای آموزشی است گفت: مردم همواره پای کار آمده‌اند و این هنر ماست که از این ظرفیت عظیم استفاده کنیم. به گزارش تانیش نیوز صادقی در همایش نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی گفت: برای اولین بار […]

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان اینکه جلب مشارکت مردم کلیدی‌ترین اقدام نهضت توسعه عدالت در فضای آموزشی است گفت: مردم همواره پای کار آمده‌اند و این هنر ماست که از این ظرفیت عظیم استفاده کنیم.

به گزارش تانیش نیوز صادقی در همایش نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی گفت: برای اولین بار است که دولت آموزش و پرورش را در اولویت قرار داده و این اتفاق ارزشمند امروز در سایه توجه ریاست جمهوری و پیگیری‌های وزیر آموزش پرورش رقم خورده و تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌ها پای کار مدارس هستند و در استان ما نیز با راهبری استاندار هماهنگی‌های بین بخشی به خوبی انجام گرفته است.

وی با اشاره به لزوم مطالعه دقیق الگوی عملی نهضت توسعه عدالت در فضای آموزشی که عمده آن توسط شخص رئیس جمهور تدوین شده است، گفت: فرمانداران به عنوان رئیس کارگروه در شهرستان‌ها انتخاب شده و معاون عمرانی فرماندار نیز یکی از اعضای این کارگروه است.

وی گفت:کارگروه نهضت توسعه عدالت در فضای آموزشی یکی از کاربردی‌ترین و تخصصی‌ترین کارگروه‌هایی هست که در سطح شهرستان تشکیل می‌شود و امیدواریم با جدیت بیش از پیش این کارگروه تشکیل و موضوعات توسعه عدالت در فضای آموزشی را پیگیری نماید.

وی گفت: در بعضی مناطق وضعیت سرانه فضای آموزشی قابل قبول نیست و برای تحقق استاندار‌دها در این حوزه باید از تمامی ظرفیت‌ها بهره‌مند شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی از ساخت و تکمیل ۲۳۱ پروژه آموزشی واجد شرایط بازسازی و نوسازی در قالب ۱۱۰۴ کلاس درس از این محل تا پایان امسال خبر داد.

صادقی با بیان اینکه مشارکت مردم در نهضت توسعه عدالت در فضا‌های آموزشی شاکله اصلی است گفت: خود را متعهد می‌دانیم فرآیند تعلیم و تربیت را برای تمامی دانش‌آموزان فراهم کنیم و برای این موضوع در ۵۳ روستا برای یک دانش‌آموز یک معلم، در ۸۲ روستا برای دو دانش‌آموز یک معلم و در ۱۰۱ روستا برای سه دانش‌آموز یک معلم داریم.

وی گفت: شهرداری‌ها ظرفیت‌های خوبی برای توسعه فضای آموزشی دارند انتظار نداریم که صفر تا صد کار را شهرداری‌های مناطق انجام دهند اما این عزیزان می‌توانند با پشتیبانی‌های لازم از جمله تجهیزات و مصالح در مسیر تحقق مسئولیت‌های اجتماعی گام بردارند شهرداری‌ها در صدور مجوز‌های لازم نیز می‌توانند مشارکت و همراهی‌های لازم را داشته باشند تا اقدامات مدرسه سازی تسریع شود.

صادقی گفت: از عوارض شهرداری درصدی نیز باید به آموزش و پرورش اختصاص یابد که امیدواریم با تحقق کامل این موضوع برنامه‌ها و فعالیت‌های تعلیم و تربیت را بهتر پیش ببریم*

لینک کوتاه : https://tanishnews.ir/?p=21962

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.